Tek Referans Logo

Aramak için en az 3 karakter yazın.

Da Vinci Robotik Cerrahi - Bazekol Sağlık Grubu

Deniz Ticaret Odası Başkanı Çeşme Projesi'ne sahip çıktı: Bu haliyle geleceği yok!

Nihat Delibaşı profil fotoğrafı
YazarNihat Delibaşı

İzmir kamuoyunun gündemine yeniden gündeme getirilen Çeşme Turizm Projesi ile ilgili konuşan Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Başkanı Yusuf Öztürk, "Çeşme'nin bu haliyle geleceği yok. Çeşmeli değilim ama Çeşme'de yaşayan biriyim. Sadece iki aylık bir sezonla turizmi büyütmek mümkün değil" dedi

Deniz Ticaret Odası Başkanı Çeşme Projesi'ne sahip çıktı: Bu haliyle geleceği yok!

Deniz Ticaret Odası (DTO) İzmir Şube Başkanı Yusuf Öztürk, haziran ayı meclis toplantısında yaptığı konuşmada Çeşme'nin mevcut yapısıyla sürdürülebilir bir turizm merkezi olamayacağını savundu.

Son dönemde kamuoyunun gündemine yeniden getirilmesi için girişimlerde bulunulan Çeşme Turizm Projesi hakkında görüşlerini paylaşan Öztürk, kurumsallık noktasında konunun İzmir Ticaret Odası Başkanı Mahmut Özgener'in sorumluluğunda yürütüldüğünü belirterek, "Ben şahsım adına söyleyebilirim ki Çeşme'nin bu haliyle geleceği yok. Çeşmeli değilim ama Çeşme'de yaşayan biriyim. Sadece iki aylık bir sezonla turizmi büyütmek mümkün değil" dedi.

Çeşme'nin pahalı bir destinasyon olarak algılanmasının bölgeye zarar verdiğini ifade eden Öztürk, "Evet pahalı olduğu konusunda herkes hemfikir olabilir ancak yalnızca yüksek gelir grubuna hitap ederek güçlü bir turizm hareketi oluşturmak mümkün değil. Antalya yılda 19-20 milyon turist ağırlarken İzmir'in bir milyon turisti konuşuyor olması üzerinde düşünülmesi gereken bir tablo" diye konuştu.

"İZMİR'E GELMEK ZOR"

İzmir'in turizmdeki en büyük sorunlarından birinin ulaşım olduğunu vurgulayan Öztürk, doğrudan uçuş eksikliğinin kentin büyümesini engellediğini söyledi. Romanya seyahatini örnek gösteren Öztürk, "İzmir'den Romanya'ya gitmek için önce İstanbul'a gitmek zorunda kalıyorsunuz. İki saatlik yolu 12 saatte gidiyoruz. Yolcu yok deniliyor ama önce yolcu yaratmanız gerekiyor. Dünyanın en modern havalimanlarından birine sahibiz ancak İzmir'den yeterli uluslararası uçuş bulunmuyor" ifadelerini kullandı.

KRUVAZİYERDE GÜÇ BİRLİĞİ OLUŞTU

İzmir'in kruvaziyer turizminde yeniden yükselişe geçtiğini belirten Öztürk, yıllardır sürdürdükleri çalışmaların sonuç verdiğini söyledi. Öztürk, "Kruvaziyer konusunda elimizden gelen her şeyi yaptık. İşin sadece ticari değil turizm tarafı da vardı. Uzun süre bu konuda yalnız hissediyorduk ancak artık kentte güçlü bir iş birliği oluştu. Bu birliktelik sayesinde çok daha iyi sonuçlar alacağız" dedi.

"İZMİR LİMANI'NIN GELECEĞİ ORTAK GÜNDEM OLMALI"

İzmir Alsancak Limanı’na da değinen Öztürk, son dönemde yaşanan jeopolitik gelişmelerin deniz ticaretinin önemini bir kez daha ortaya koyduğunu söyledi. Öztürk, "Hürmüz Boğazı'nda yaşanan gelişmeler enerji taşımacılığı, sigorta maliyetleri ve navlun fiyatlarının ne kadar hızlı değişebildiğini gösteriyor. Deniz ticaretindeki riskler artık günlük planlamaların bir parçası olmak zorunda. Bövle bir ortamda İzmir açısından en önemli başlığın Alsancak Limanı'nın geleceği olduğunu söylemem gerek" dedi.

"ALSANCAK VE ALİAĞA RAKİP DEĞİL"

Alsancak Limanı'nın işletme sürecinde yeni bir döneme girildiğini hatırlatan Öztürk, operasyonel verimlilik, altyapı yatırımları ve sürdürülebilir yönetim modelinin ön plana çıktığını söyledi. Öztürk, şöyle devam etti: "Alsancak Limanı'nın en büyük avantajı İzmir'in üretim merkezlerine yakınlığıdır. Bu avantaj gelecekte rekabet gücünü daha da artıracaktır. Aliağa ile Alsancak Limanı'nı birbirine rakip olarak görmek doğru değil. Aliağa farklı bir ölçek ve yük yapısına sahip. Alsancak ise hinterlandına yakınlığıyla öne çıkıyor. Sorulması gereken soru bu iki yapının nasıl birlikte güçlendirileceğidir."

İzmir'in yalnızca bir liman kenti değil, güçlü bir lojistik merkezi olduğuna dikkat çeken Öztürk, "Doğru planlandığında Aliağa'nın büyümesi İzmir ekonomisinde önemli bir çarpan etkisi yaratacaktır. Ancak Alsancak Limanı da stratejik önemini korumaya devam ediyor" dedi.

Sektöre ilişkin verileri de paylaşan Öztürk, 2026'nın ilk beş ayında kruvaziyer yolcu sayısının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10 artarak 257 bine ulaştığını açıkladı. Kuşadası'nın 129, İstanbul'un 66 ve İzmir'in 26 kruvaziyer gemisi ağırladığını belirten Öztürk, konteyner taşımacılığında da olumlu bir seyir izlendiğini söyledi.

Yorumlar

0

Henüz yorum yapılmamış

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz? İlk yorumu siz yapın.