Tek Referans Logo

Aramak için en az 3 karakter yazın.

Da Vinci Robotik Cerrahi - Bazekol Sağlık Grubu

Manisa'daki sanayici Vestel krizini savunma kümelenmesi ile aşmak istiyor

Tek Referans profil fotoğrafı
YazarTek Referans

Vestel’de yaşanan sorunlar nedeniyle bu gruba çalışan Manisalı yan sanayici de büyük sıkıntı içine girdi. Manisalı iş insanları, krizden çıkış için savunma sanayi alanına yönelmeye hazırlanıyor. Manisa Sanayi ve İş İnsanları Derneği Başkanı Abdullah Bilir, kent sanayisinin savunma alanında yatırımlara her anlamıyla hazır olduğunu belirterek, milletvekillerinin desteğini de aldıklarını, Temmuz ayında Savunma Sanayi Kümelenme Projesi’ni açıklayacaklarını vurguladı

MANSİAD Başkanı Abdullah Bilir, savunma sanayine yönelik projelerini çok yakında açıklayacaklarını söyledi
MANSİAD Başkanı Abdullah Bilir, savunma sanayine yönelik projelerini çok yakında açıklayacaklarını söyledi

Gülsüm ERDEM EMEN

Vestel yan sanayi olarak büyüyen ve gelişen Manisa sanayicisi, bu dev kuruluşta yaşanan ekonomik sorunlar nedeniyle zor günler yaşıyor. Bu sıkıntıyı aşmayı kendine dert edinen Manisa Sanayici ve İş İnsanları Derneği (MANSİAD), kent sanayisinin güçlü yanlarına dikkat çekerek savunma alanında kümelenme projesi hazırladı.

Bölge sanayisinin üretim kalitesi konusunda oldukça güçlü bir yapıda olduğunu aktaran Bilir, Manisa sanayisinin güçlü yapısı ile savunma sanayiye evrilerek bu zor dönemden çıkabileceğini dile getirdi. Bilir, ” Yakın zamanda BYD yatırım kararını askıya aldığını duyurdu. Vestel’in durumu yaklaşık üç yıldır ortada. Son dönem iyice küçülmeye gidildi. Milletvekillerimize de söylüyorum bu bir mücbir sebep sayılmalı. Deprem gibi Manisa’da da Vestel ciddi bir kriz nedeni. Tüm yan sanayiyi etkiliyor” dedi.

Abdullah Bilir, Manisa sanayisinin ana savunma şirketlerine çalışmaya hazır olduğunu ifade etti
Abdullah Bilir, Manisa sanayisinin ana savunma şirketlerine çalışmaya hazır olduğunu ifade etti

ROTA SAVUNMA SANAYİNE KIRILDI

Bilir, şunları söyledi: “Manisa sanayisi yıllarca Vestel’e yan sanayi olarak çalışmaya alışmış. Aslında çok kaliteli bir sanayimiz, sanayicimiz var. Ama fasona alışmış. Satış ve pazarlamayı unutmuş. Öyle olduğu için Vestel özellikle yan sanayiyi çok etkiledi. Dünyada yaşanan global kriz yeni yatırımların önünü kestiği gibi artık işçilikte ucuz olmadığımızdan mevcut yatırımlar da gidiyor. Biz de dernek olarak yaklaşık 4-5 aydır her toplantımızda ne yapabiliriz diye konuşuyorduk. Savunma sanayi Türkiye’de güçleniyor. Manisa olarak bizim savunma sanayine evrilmemiz lazım diye bir fikir ortaya çıktı. Makine ve ekipmanımız çok güzel. Sanayici de hazır ve yetkin. Manisa milletvekillerimiz ile de görüştük. Onlar da yakından ilgilendi. “Savunma Sanayi Kümelenmesi Projesi” ortaya çıktı.”

“BÜYÜKLERLE ÇALIŞMAYA HAZIRIZ”

Ege Bölge’sinde savunma sanayi yatırımı yapılacaksa en uygun yerin Manisa olduğuna dikkat çeken Bilir, “Manisa alt yapı olarak hazır. Sanayicimiz Vestel, Arçelik, Mitsubishi, İnci Grubu gibi büyük gruplarla fason çalışırken belki pazarlamayı unuttu ama Manisa kaliteli üretimi kazandı. Çalışma prensiplerini öğrendik. Denetlenmeyi öğrendik. Her açıdan büyüklerle çalışmaya hazırız. Lojistik altyapımız da iyi. En önemlisi savunma sanayide karlılıklar yüzde 100’lerde iken Manisa’da bugün beyaz eşyada karlılık yüzde 15’lerde. Biz rekabetçi de oluruz. Savunma sanayi sadece Ankara’da kümelenmesin. Ülke geneline yayılsın” diye konuştu.

ANKARA'DAN TAM DESTEK

Ankara temaslarının oldukça verimli geçtiğini de söyleyen Bilir, ”Projemizle ilgili bakanlıkta çok güzel bir sunum yaptık. Yakından ilgilendiler. Bizim savunma sanayinde yerlileşmemiz lazım. Şu an yüzde 20-25’lerdeyiz. Bizim yerlileşmeyi yüzde 50’nin üzerine çıkarmamız gerekiyor. Tersine mühendisliğe de hazırız. Bugün İstanbul, Kocaeli Dilovası ne kadar hazırsa Manisa da o kadar hazır. Bu nedenle biz bu projeyi geliştirdik. Savunma sanayi hassas bir sanayi. Manisa’da da hassasiyetin farkında olan bir sanayici var. Unumuz, yağımız, şekerimiz var. Helva yapma kısmındayız” şeklinde konuştu.

TANITIM TOPLANTISI TEMMUZ AYINDA

Daha önce de savunma sanayi ile ilgili çalışmalar yapıldığını ancak şimdi doğru zamanın olduğunu vurgulayan Bilir, şöyle devam etti: “Temmuzun ikinci haftası güzel bir lansman yapmayı hedefliyoruz. Bu proje sadece MANSİAD’ın projesi olsun, MANSİAD yaptı diye bir yaklaşımımız yok. Manisa’daki tüm kurum, yetkin dernek ve firmalarımızla temas halindeyiz. Çünkü bu proje Manisa’nın faydasın olacak bir proje ve şimdi faydası olacak bir proje. Daha önce bu konuyla ilgili çalışma yapılmış ama o zaman Vestel güçlüydü. Her şeyin yeri ve zamanı önemli. Şimdi tam yeri ve tam zamanı. Doğru hareket edilirse çok hızlı muvaffak olunur, bunu görüyoruz. Özellikle ana sanayi burada olursa biz onlara çok güzel hizmet ederiz. Ana sanayi firmalarını ziyaret etmek istiyoruz.”

Yorumlar

0

Henüz yorum yapılmamış

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz? İlk yorumu siz yapın.